Dışarıdan bakanlar çok fazla anlamasa da panik atak yaşayanlar için geçirdikleri o 10 dakikalık atak hayatlarının en zor anlarıdır. Kalp krizi geçirdiklerini, ölüyor olduklarını, yaşamın artık onlar için bittiğini düşünürler. Fiziksel belirtilerden sonra ise psikolojik kaygılar başlar. Ya kontrolümü kaybedersem, ya delirirsem çıldırırsam gibi kaygı içine girerler. Bunun bir panik atak olduğunu bilmelerine rağmen pek çok hasta o anda kendini buna ikna edemez ve o girdaba kapılırlar.
Panik atak hastalarının atak sırasında yapmaları gereken en önemli şey nefeslerini düzenlemeleridir. Panik atağın başladığını ilk hissettikleri anda 1 dakikalık bir nefes egzersizi onları oldukça rahatlatacaktır. Peki nefes egzersizini nasıl yapacaksınız? Nefes egzersizi diyafram nefesi olarak tabir ettiğimiz nefestir. Burundan yavaş ama derince bir nefes alırız, bu nefesi diyaframa doğru bastırırız (yani karnınız şişer, göğüs kafesinin değil) 3 veya 4 saniye kadar nefesi tutar, sonra yavaş bir şekilde ağızdan verirsiniz, Bunu 4-5 defa tekrarlamanız yeterli olacaktır.
Panik atağının başında yakalayamayan veya diyafram nefesini uygulayamayanlar için kese kağıdı nefesi denilen nefes tekniği de işe yarayabilir. Orta büyüklükte bir kese kağıdına ağız ve burunu içine alacak şekilde 1 dakika boyunca nefes alıp vermek panik atağı kontrol etmenizi sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.